Anasayfa / Hastalıklar ve Tedavileri / Kılcal Damarlar Nasıl Geçer?

Kılcal Damarlar Nasıl Geçer?

Özellikle kadınların canını sıkan bir sorun kılcal damar yüz ve bacakların arka kısmında baldırlarda ilk etapta gözle görülmeyecek şekilde olup, tedavi edilmedikçe ilerleyen ve yaygınlaşan sorun kötü bir görünüm yanısıra bacaklarda sızlamaya neden olacaktır. Hatta ilerleyen evrelerde tansiyon düşmeleri ve bacaklarda kanamaya bağlı ciddi bir sorun olan venöz yetmezlik sorununa neden olabilir. Bu nedenle kılcal damarlar mutlaka tedavi edilemelidir.

Kılcal damarlar neden olur
Nedeni çok açık değildir, genetik yatkınlık önemli sebeptir. Ayakta durmayı gerektiren (öğretmenlik, berberlik, cerrahlık) işlerde çalışanlarda daha sık görülmesi ayakta sabit durmayı da sebepler arasına sokar. Bunun dışında doğum kontrol hapı kullanımı, çok sayıda gebelik de sebeplerdendir.
Yüz bölgesinde olan kılcal damarlar daha farklı sebeplerle ortaya çıkar. Güneşte uzun süre kalmak, fırıncı gibi ateş önünde çalışmak davranışsal sebeplerdir bunların dışında alkoliklerde ve siroz hastalarında da ileri dönemlerde ortaya çıkar.
Kılcal damar nasıl tedavi edilir

Lazer Yüksek ısı enerjisi taşıyan ışığın damara tutulması şeklinde yapılır. Çok uzun seanslar gerektirmesi, leke bırakması ve başarısının düşük olduğunu göstermiştir. Uygulama yapıldıktan 1 ay sonra hasta kontrole çağrılır düzelmediyse yeniden çalışılır bu 5-15 seans sürebilmektedir (bazı klinikler 1-5 seans dese de doğru değildir). Lazer konusunda ısrarcı olan hastalar dışında çok daha yüksek başarı elde edilen radyo frekans tedavisini tercih edilmektedir.

Radyo frekans Kullanılan enerji yüksek frekanslı radyo dalgalarıdır.Kılın dörtte biri kalınlığında çok ince iğnelerle radyo enerjisi veren alet yardımıyla yapılır. İnsan gözünün görebildiği tüm varisler yok edilebilir. İnce iğne damara girilir ve radyo dalgaları verilerek damar tahrip edilir. Yöntemin en büyük özelliği işlem esnasında sonucunun aynı anda görülmesidir, bu etkisi lazerden en büyük üstünlüğüdür. Uygulama genellikle tek seansta tamamlanır seyrek olarak ek seans gerekebilir. İsminden dolayı radyasyon tereddüt olsa da radyasyon yani zararlı kesinlikle içermemektedir ve herhangi bir zararı tespit edilmemiştir.

ilaç tedavisi: Skleroterapi denilen yöntemdir, köpük yada sıvı şeklinde uygulanır. Orta boylar için kullanılabilir çünkü enjektör iğnesinin girebileceği kadar kalın olması gerekir, belirli kalınlıktaki her damar uygulanabilir. Uygulama genellikle tek seansta tamamlanır seyrek olarak ek seans uygulamak gerekebilir.
Kılcal damarların çapları aynı hastada çok değişken olduğu için hiçbir hasta bir tek yöntemle tedavi edilemez, farklı yöntemler gerektirir bu sebeple hizmet alacağınız kliniğin teknolojik donanımından emin olunmalıdır.

Kılcal damar oluşumu nasıl önlenir
Net bir şekilde önleyen bir ilaç yada yöntem yoktur ancak uzun süre ayakta kalmamak gerekir. Düşük doz aspirin kullanımının yenilerinin çıkmasını azalttığı yönünde bilimsel çalışmalar vardır.