Anasayfa / Hastalıklar ve Tedavileri / Skleroterapi Yöntemiyle Varis Tedavisi

Skleroterapi Yöntemiyle Varis Tedavisi

Ameliyatsız varis tedavisi için geliştirilmiş bir kaç yöntemden biri olan skleroterapi cilt üzerinden varislerin tedavisi edilmesi adına günümüzde tercih edilen popüler yöntemlerden biridir.

Skleroterapi Nedir?

Genişlemiş yada cilt üzerinden bariz belli olup hem kozmetik hem de yakınma açısından rahatsızlık veren hem kılcal damarların hem de orta ve kalın varislerin tedavisinde kullanılabilen bir yöntem olan skleroterapi ince uçlu iğneler ile özel bir ilacın varisli damarlara enjekte edilmesine dayanmaktadır. Tüm varisler skleroterapi yöntemiyle başarılı bir şekilde tedavi edilebilmektedir. Ancak en uygun yöntem muayene esnasında varislerinizin durumu, yoğunluğu gibi durumlara göre net şekilde belli olmaktadır.

Skleroterapi Güvenilir midir? Ağrı Duyar mıyım?

Skleroterapi varisli damarların tedavisinde çok etkilidir. Tedavi gören kişi aynı gün iş, okul ve sosyal hayatına ara vermeden dönebilmektedir. Yüzeydeki varislerin yok olması için birkaç tedavi gerekli olabilir. Tedavi edilen varisler tamamen yok olmadan önce, birkaç hafta için olduğundan daha kötü görünebilir. Bu sebeple, tedavinin iyi planlanması veya özel durumlardan birkaç hafta önce yapılması tavsiye edilmektedir.

Skleroterapi Tedavisinde Sonuçlar Kalıcı mıdır?

Skleroterapi ile yok edilen varisler tekrarlamazlar. Ancak bazı hastalarda seneler içinde yeni kılcal damar çatlamaları meydana gelebilmektedir. Fakat bunlar daha önceki kılcal damar çatlamalarının geri dönmesi olarak anlaşılmamalıdır, bunlar sonradan oluşabilecek yeni varislerdir.

Skleroterapi Nasıl Tedavi Eder?

Skleroterapi için kullanılan ilaçlar, alkol ve sodyum tetradesil içermektedir. Bu ilaçlar varisli damarın iç duvarında kimyasal bir hasar oluşturur. Bunun sonucunda damar duvarında mikroskobik bir yara oluşur ve damarın duvarları birbirine yapışır. Böylece varisler önce sertleşir ve sonra tamamen kaybolurlar.

Skleroterapinin Bilimsel Kanıtları

Yıllar boyunca birçok ülkede yapılmakta olan klinik deneyler, Skleroterapi’nin eğitimini almış uygulayıcılar tarafından uygulanması durumunda, varis ve kılcal damarların ortadan kaldırılmasında güvenli bir yöntem olduğunu göstermektedir.

Uygulama Acı Verici midir?

Skleroterapi uygulamasını kabul etmiş olan çoğu hasta, iğnelerin aslında ne kadar ağrısız ve acısız olduğunu fark ettiklerinde çok şaşırmışlardır. Küçük bir çimdikleme yada sivrisinek ısırığı hissedilmektedir. Genellikle hissedilen bununla sınırlıdır. Bazen iğneden sonra hafif bir yanma hissedilebilir, ancak bu yanma çok hızlı bir şekilde azalır ve yok olur.

Kaç Seans Uygulanması Gerekir?

Tam olarak temizlenmesi veya iyiye gitmesi için gerekli tedavi sayısı hastadan hastaya varislerin durumuna ve kılcal damar çatlamalarına bağlı olarak değişim göstermektedir. Genellikle en fazla 1 ila 4 seans yada biraz daha fazla seansa gereksinim duyulabilir. Bağımsız varisler genellikle 1 ila 3 seans ile yok olmaktadır.

Tedaviye Gelmeden Önce Nelere Dikkat Etmeliyim?

1- Lütfen tedavi gününde vücut losyonu, krem veya banyo yağı türevi maddeler kullanmayınız. Bu tür maddeler cildinizi kayganlaştırdığından dolayı bandajların yapışmasını engellemektedir.

2- Lütfen tedavi sabahı bacaklarınıza epilasyon veya tıraş yapmayınız. Tedavi esnasında uygulanacak alkol küçük kesiklerde yanmalara neden olacaktır.

3- Tedavi gelmeden önce banyo yapılma ve cilt temizliğine özen gösterilmelidir.

Skleroterapi sonrası ilk günlerde tedavi uygulanan bölgelerde damarlar çirkin ve morarmış görülebilir. Ve bu durum yaklaşık 1-2 hafta sürebilir. Uygulama bölgelerine hekiminiz tarafından tavsiye edilen krem ya da jeller günde 2-3 kez uygulanarak yakınmalar ve renk değişiklikleri azaltılabilir. İşlem sonrası 2-3 ay a kadar skleroterapinin tam sonuçları beklenmemelidir. Ortaya çıkabilecek ciltteki renk değişiklikleri de zaman içinde kaybolacaktır.