Anasayfa / Varis Hastalığı / Varis Belirtileri Nasıl Anlaşılır?

Varis Belirtileri Nasıl Anlaşılır?

Bir çok hastalığa göre daha ılımlı olan Varis belirtileri ile kolayca anlaşılabilen bir hastalıktır. Her ne kadar insanlarımız bu belirti ve şikayetleri dikkate almayıp, son ana kadar beklese de siz böyle yapmayın. Aşağıda yer alan bulgu ve şikayetleri yaşıyorsanız mutlaka bir kalp damar cerrahi uzmanına muayene olmalısınız. İstanbul’da yaşıyor yada gelme imkanınız varsa Op. Dr. Oğuz Uğur tarafından muayeneniz ücretsiz olarak yapılmaktadır.

Bacaklarda Ağrı / Sızlama
Varis hastalığı daha önceki konularımızda ele aldığımız gibi 3 gruba ayrılmaktadır. Kılcal, orta ve kalın varis olmak üzere bunların belirti ve şikayetleri farklılık gösterebilmektedir. Kılcal damar problemi yaşayanlarda sadece sızlama görülmekte olup, çok fazla ciddiyeti yoktur. Fakat kötü görünümle uğraşmamak için tedavi olmanız önerilir. Bacaklarda halsizlik ve ağrı en önemli damar genişlemesi belirtileri arasında yer alıp, tek başına bacak ağrısı teşhis için yeterli değildir. Aynı şekilde akşamları ortaya çıkan kramp problemi sonuca ulaşmak için önemlidir.

Damarlarda Anormal Görünüm
Sürekli ilerleme durumunda olan toplardamarlardaki genişleme bir noktadan sonra kolayca cilt üzerinden görülebilir. Bunu anlamak için özellikle 10-15 dakika ayakta durmanız gerekmektedir. Bu süreçten sonra bacaklarınıza baktığınızda damarların ciltten dışarı taştığını görebilirsiniz. Aşağıda yer alan resimde gösterilmektedir.

Ciltte Renk Değişikliği
İşte bu noktaya geldiğinizde tehlike sinyalleri artmış demektir. Ağrı, kramp, şişlik vs bir noktaya kadar idare edilebilir. Fakat bacaklarda sertleşme ve ciltte renk değişikliği meydana gelmesi her an için kanamaya neden olacağı anlamına gelmektedir. Damar çatlaması ile ortaya çıkan kanamalar bazen durdurması zor olup, tampon uygulaması gerekir. Kanamalar bacaklarda iyileşmeyen yaralara yani varis ülseri dediğimiz sıkıntıya neden olmaktadır.

Bu Şikayetlerden Kaçını Yaşıyorsun?
Bir çok varis hastası doktora başvurduğunda aslında doğru bir şüphe ile gelmektedir. Özellikle ağrı, kramp ve kaşıntıyı bir araya getirmeniz damar genişlemesi hastalığı olduğunu anlamak için yeterlidir. Yada cilt dışına taşan damarların başka bir açıklaması olmayacaktır. Sizde bu şikayetleri yaşıyorsanız fazla zaman kaybedip, hastalığın ilerlemesine neden olmadan mutlaka bir kalp damar cerrahi uzmanına başvurmalısınız.

>İstanbul, Ankara ve İzmir’de Ücretsiz Muayene
Şikayetlerinizin nedenini öğrenmek ve hastalığın teşhisi için ücretsiz muayene hizmeti vermekteyim.